INSPIRATIONSDAG, ÖPPET HUS OCH VISIONSSEMINARIUM I GÖTEBORG 2019
​
Den 31 jan - 2 feb på Dahlheimers Hus
​
​
Föreningens mål är att arbeta för lika-värdes prinicipen, rättigheter, språkutveckling och att maktgöra personer med språksvårigheter genom erfarenhetsutveckling, informationsspridning och utvecklingsarbete
​
VID VISIONSSEMINARIET 2019 BILDADES ELVA ARBETSGRUPPER
​ Arbetsgruppens fokus
1.Att sprida nätverks- och lathundsarbete
till barn med hörselnedsättning/CI, dövblindhet.
​
​
-----------------------------------------------------------------------------------
​ 2. Att påverka skolan till språkträning i skolan.
Målgrupp: barn med grav språkstörning i skolan.
​
​
------------------------------------------------------------------------------------
​ 3. Att beskriva kommunikativ- och förberedande
språklig intervention under första levnadsåret.
​
-----------------------------------------------------------------------------------
4. Att skriva artikel & informationsblad om modellen
för överlämning av Karlstadmodellen till skolan.
​
---------------------------------------------------------------------------------
5. Att implementera Karlstadmodellen som
språkträning i träningsskolan.
--------------------------------------------------------------------------------
6. Att beskriva föräldrars upplevelser av
Karlstadmodellen i Finland.
​
-----------------------------------------------------------------------------------
7. Att planera och genomföra sommarskolor 2019.
Sommarskola i Huddinge
Sommarskola i Östersund
​
​
​
​
​
------------------------------------------------------------------------------------
​ 8. Att i samarbete med IAKM org. planera och genomföra
IAKM:s Nordiska konferens 26-27 april 2019 i Karlstad.
Avslutas maj 2019
------------------------------------------------------------------------------------
​ 9. Att bygga en plattform för samarbete mellan
IAKM-Sverige och andra föreningar.
​
​
​
-----------------------------------------------------------------------------------
10. Att verka för ett ökat läsintresse för gruppen
barn med språkstörning.
​
​
​
--------------------------------------------------------------------------------------
​
11. Arbeta fram strategier för att stödja dem som tappat
sugen vad gäller språkträning
-------------------------------------------------------------------------------------
​
12. Utreda behov av kurser. Utveckla kurser efter behov
som kommer fram.
​
​
​
Deltagare
1. Sari Vähänikkilä
Jennie Bergdahl
Hege Knarvik Fjeldstad
Christine Liljedahl *
2. Helena Derby Johansson
Jeanette Persson
Marie Sundgren
Mia Wright *
3. Sara Sjöberg
Carina Kristensen
Irene Johansson *
4. Per Johansson
Irene Johansson *
5. Hannah Nordén
Irene Johansson *
6. Eivor Hansén
Irene Johansson *
7. Rigmor Boström
Jeanette Persson
Malin Eklind
Jonna Wikström
Ann-Lena Palm
Marie Sundgren
Sara Sjöberg
Eva Haraldsson *
8. Eva Haraldsson
Jeanette Persson
Per Johansson
Irene Johansson *
9. Veronica Magnusson Hallberg
Sara Sjöberg
Jeanette Persson
Martina Ränk
Irene Johansson *
10. Annika Melin
Alexandra Granath
Jenny Jerksten
Mia Wright
Ann-Charlotte Ekensten *
11. Anna-Lena Palm
Rigmor Boström *
12. Ingeborg Sommerfeldt
Anna Berg
Linblommans förskola Karlstad
Eva Haraldsson
Kristina Stanley Linderö
Irene Johansson *
* gruppledare